Monena yönä ennenkin ( Hakuei/Ruki, K-7, oneshot, general )

K-7 on S:ää hieman vahvempaa materiaalia. Alastomuutta, huumausaineita, väkivaltaa tai huonoa kielenkäyttöä voi esiintyä lievässä muodossa, mutta ei tarkasti kuvailtuna. Seksiä tai seksuaaliseksi koettua käytöstä saatetaan käsitellä maininnan tasolla. K-11 ja K-13 voivat jo sisältää edellä mainittuja sisältöjä hieman enemmän.

Monena yönä ennenkin ( Hakuei/Ruki, K-7, oneshot, general )

ViestiKirjoittaja akumu » Ma Tammi 31, 2011 7:45 pm

Title: Monena yönä ennenkin
Author: akumu
Beta: En koe tarvitseni näin lyhyeen tekstiin
Rating: K-7
Pairing: Hakuei/Ruki
Fandoms: PENICILLIN, The GazettE
Genre: crossover, general, angst, au
Disclaimer: Henkilöt omistavat itse itsensä, en omista ketään, vain ficin idea kuuluu mulle. En rahasta enkä tahdo loukata tällä ketään.
Warnings: Pari rumaa sanaa ja viittausta seksuaaliseen kanssakäymiseen
Summary: Teet sen kaiken aivan väärin, niin kuin monena yönä ennenkin.

A/N: Jepsankeikkaa, vika oneshot Crossover-haasteeseen, wohoo ! Tunnen itteni niin totaaliseksi voittajaksi, ettei riemulla rajaa, kun on päästänsä vajaa :-D Niinhän sitä pruukataan sanoa, eikös vain ? Kuitenkin, pitkän kirjoitustauon jälkeen mä sain kemian tunnilla jotain kirjoitettua. Isona apuna mulle toimi tämä biisi, jonka suosittelen ehdottomasti kuuntelemaan ! Ihan älyttömän hyvä biisi :-D Ite tykkään semisti paljon.

Tällä oneshotilla ei oikeastaan ole minkäänlaista päätä taikka häntää. Kunhan vain ajankulukseni kirjoitin, koska muahan nyt ei tunnetusti kiinnosta kemia ollenkaan niin mikäs sen parempaa kuin musaa kuunnellessa saada joitain ajatuksia paperille. Jos ficin nimi kuulostaa oudolta teidän korviinne, ei huolta, sen on tarkoitus olla vähän tällainen... oudompi tapaus. Mulla oli mielessäni yks toinenkin nimi, mutta se oli liian perus, eikä yhtään kiva niin päätin tunkee tämän sitten. Jos nyt kuitenkin lopettaisin turhat löpinät ja päästäisin teidät lukemaan tämän oneshotin, olkaapa hyvät !

Ja vielä viimeisimpänä mainintana, että a) laitoin tarkoituksellisesti puheena ilmaistut lauseet puhekielellä ja muut kirjakielellä ja b) aikamuodon kuuluukin muuttua jossain välissä :-)

Monena yönä ennenkin

Niin monena yönä minä tarjosin sinulle kättäni, ainoastaan auttaakseni sinut pois siitä loukusta, jonne olit joutunut. Tönäisit auttavan käteni kuitenkin aina pois lähettyviltäsi, sanoit ettet tarvitse minulta mitään. Katseesi oli aina yhtä kylmä, mutta edes se ei saanut minua kavahtamaan kauemmas. Olinhan sentään tottunut tuohon kaikkeen jo aikoja sitten. Aina ennenkin minä vain tyydyin huokaisemaan, kun et ottanut apua vastaan, vaikka hyvää hyvyyttäni sitä tarjosin. Monena yönä ennenkin minä lupasin itselleni olla auttamatta sinua enää.

Tajusin kuitenkin, etten voisi ikinä jättää sinua oman onnesi nojaan vain siksi, koska olin kyllästynyt siihen, mitä koko ajan teit. Yöllä tärisit kuin haavan lehti, sydämesi löi kivaasti ja hyvin raskaasti, että jopa minä pystyin kuulemaan kaiken sen televisiosta kantautuvien äänien välistä. Vaikka olit itse tehnyt omat valintasi elintapojesi suhteen mietin aina, miksen ymmärtänyt sanojesi merkitystä ( mä rakastan sua, mä rakastan sua, mutta älä koskaan jätä mua ) aiemmin. Ja miksen ikinä vastannut mitään, vaikka mielessäni risteili sanoja pilvin pimein ( mä rakastan sua myös, mä rakastan sua myös enkä ikinä jätä sua ). En kuitenkaan sanonut sinulle mitään. Mistä olisin voinut ymmärtää, mitä sanoillasi tarkoitit?

”Ruki, kulta, muru...” Sinä henkäiset minun korvaani taas, niin kuin monena yönä ennenkin. Voin haistaa pahanhajuisen hengityksesi nenässäni, en kuitenkaan tönäise sinua mihinkään. Annan vain käsiesi vaeltaa lämpimän peiton alla minun kehollani, niin kuin monena yönä ennenkin.
”Ethän sä jätä mua, vaikka mä olen tällainen kusipää, ethän ikinä, lupaathan sä...”
Hampaat näykkäisevät niskaani, luulen että siihen jää käsittelysi jälkeen pieni jälki. Puret uudelleen ja uudelleen, mutta minä en hätkähdä – en enää, en ikinä enää.
”En jätä.”

Sinä naurat, naurat niin inhottavan kuuloisesti, että se on saada minut oksentamaan, niin kuin monena yönä ennenkin.

”Sä tiedät, etten voisi elää ilman sua... Etkö tiedäkin, Ruki?”
Tahtoisin vastata kyllä, mutta en pysty siihen. Valehtelisin jos väittäisin, että tiedän ja ymmärrän, mitä sinä oikeasti elämältäsi ja minusta haluat. Yhtäkkiä ajatukseni katkeavat, kun suutelet kaulaani yhä uudelleen ja uudelleen. Enää se ei tunnu miltään, ei yhtään miltään. Teet sen kaiken aivan väärin, niin kuin monena yönä ennenkin.

Käsiesi liikkuessa yöhousujeni resorin alle päätän antaa periksi ja toivoa, että aamulla et olisi enää samanlainen idiootti, niin kuin monena yönä ennenkin.

Aamulla sinä kuitenkin istut edessäni, lattialla, nojaten kalpeakasvoisena reisiäni vasten ja niiskutat minulle sitä samaa, niin kuin aina ennenkin.

”Mä rakastan sua, mä rakastan sua, mutta älä koskaan jätä mua.”

A/N2: Nonniin, mielipidettä kehiin ! :-)
✞ THE IMAGE IS EMBODIED UNTIL DIE ✞

2 tykkää.
akumu
Pääesiintyjä

Re: Monena yönä ennenkin ( Hakuei/Ruki, K-7, oneshot, general )

ViestiKirjoittaja Fuji-san » Ma Tammi 31, 2011 8:33 pm

Cool, eka kommentoija!

Siis joo, tykkäsin!

akumu kirjoitti:Niin monena yönä minä tarjosin sinulle kättäni

täs kohtaa eli jo ihan alussa aloin miettimään kaikenlaista ja mietin haluanko lukea loppuun (xD) mutta luinpas kuitenkin. Entiedä oonko vaan jotenkin jälkeen jääny vai miks en ymmärtäny tarkkaan mitä sille Hakueille oli käyny/ millä se elämänsä pilas, huumeilla?

Tarkkaan en myöskään ymmärtänyt Rukin kantaa asiaan. Miksei se vaan lähteny? Jos se vihas koko tilannetta niin miksi se ei vaan kieltäytyny kaikesta ja jättäny Hakuita? (Itse olisin siis kuvaillut tätä enemmän.)

Mutta siis ideana mielestäni hyvä, tästähän saisi vaikka pidemmänkin kuin oneshotin kirjoitettua!

Ja anteeksi jos raivostuttava puhekielen kirjoittamiseni häiristee... :D

Mutta siis kiitos vielä! <3
Forget me, yeah me, U can't save me
the GazettE Burial Applicant

Fuji-san
Fani

ViestiKirjoittaja akumu » To Helmi 24, 2011 4:51 pm

Fuji-san:

Itse asiassa - et oo ollenkaan jälkeenjäänyt, vaikket ymmärtänytkään, mitä Hakueille oli tapahtunut :D Mutta mä aattelin, että jokainen lukija saisi oman päänsä sisällä miettiä, mitä tässä olis aiemmin voinut tapahtua ja minkä takia Hakuei käyttäytyi tuolla tavalla. Ja kuten alkutiedoissa mainitsinkin niin tämähän on vähän tällainen oneshot, jolla ei ole päätä taikka häntää. Itse olin juuri oikeestaan lukenut huumeista vähän kaikenlaista ja ropettanutkin sellaista, jossa eräs henkilö pilaa elämänsä huumeilla, joten ehkä siitä tää lähtikin :-D Mutta tosiaan, jokainen miettiköön itse, mitä olis voinut käydä ! Halusin jättää tässä tän main thingin teidän lukijoiden varaan.

Tarkkaan en myöskään ymmärtänyt Rukin kantaa asiaan. Miksei se vaan lähteny?

Sydäntä ei osaa selittää, that's the point. Mun oli tarkoitus kuvata enemmän Rukin tunteita, mutta se jäi, koska mä en tahtonut tunkee tähän liian paljon kuvailua. Ajatushan oli siis sellainen, että kun oikeesti rakastaa jotakuta ja jos joku rakastaa sua, niin ethän sä sitä jättäis, vaikka se pilaiskin oman elämänsä. Olihan Ruki sentään yrittänyt auttaa Hakueita, mutta ei se kelvannut. Pointtina ( ainakin, mitä mä itse kirjoittajana kuvittelin ) oli oman elämänsä pilaaminen huumeilla sekä rakkaus jotakuta toista ihmistä kohtaan.

Meinasin kirjoittaa aika lässynlää-lopun, mutten sitten viittinytkään... Enkä olis millään jaksanut tehdä tästä aiheesta pidempää ficciä, koska huumeista kirjoittaminen on sitä paitsi karua myös sellaista, etten mä oikeen osaa kirjoittaa siitä. Tää oli... melkein kaikki, mihin mä pystyin miettiessäni, miten kirjoittaa kiertoteitse huumeista :-D Mutta tosiaan, olishan ideasta tosin saanut pidemmänkin ficin, mutta tää jäi tälläseks !

Kiitti kommentistasi ! ^^

akumu
Pääesiintyjä

ViestiKirjoittaja Avalyn » Ma Maalis 21, 2011 12:30 pm

Kommenttikampanjasta päivää! ^^

Olen lukenut muutaman viime päivän aikana useammankin vaikeaa parisuhdetta kuvaavan ficin, joten tällä ficillä on hyvä jatkaa. Pidän kovasti tällaisista oneshoteista, joissa ei tapahdu kovin paljoa vaan tarkoitus on keskittyä kahden ihmisen väliseen suhteeseen ja sen ongelmakohtiin. Useimmissa ficeissä (ja uskoakseni myös tosielämässä) perusongelma on pitkälti sama, vaikka syyt ovat erilaiset: kyvyttömyys ymmärtää toista ihmistä. Juuri ymmärtämättömyys nousee tässäkin tekstissä keskeiseen rooliin. Vaikka on selvää, että Hakuein käytöksen taustalla on jotakin vakavaa, Rukin ja Hakuein suhteen keskeisin ongelma on kuitenkin minun silmissäni se, etteivät osapuolet kykene tyydyttävään kommunikaatioon toistensa kanssa. Myös se seikka, ettet missään vaiheessa paljasta Hakuein käytöksen taustolla olevia syitä, vahvistaa käsitystäni siitä, että tämän ficin tapauksessa seurauksilla on enemmän väliä kuin syillä.

Tässä ficissä kuvaamasi kommunikaatiovaikeudet ovat minusta aidontuntuisia ja siksi niin kiehtovia. Ruki yrittää tarjota Hakueille auttavan kätensä, mutta tämä kieltäytyy ottamasta tuota kättä vastaan ja yrittää ajaa miesystävänsä kauemmaksi itsestään. Toisaalta Hakuei myös hokee, että rakastaa Rukia ja ettei voi elää ilman tätä. Sen sijaan, että vastaisi rakkaudentunnustukseen, Ruki vain vaikenee, vaikka varmasti tietää, kuinka tärkeää Hakueille olisi kuulla vastaus. Avunpyyntö ja avuntarjous eivät siis kohtaa. Ruki tosin kyllä lupaa kertaalleen olla jättämättä Hakueita, mutta minun korviini tuo lupaus kuulostaa vain siltä, että hän haluaa saada Hakuein sulkemaan suunsa, koska ei jaksa kuunnella tämän ruikutusta. Toisin sanoen Ruki ei kuulosta lohduttavalta ja välittävältä, vaikka uskoisin hänen kyllä aikovan pitää lupauksensa.

”Mä rakastan sua, mä rakastan sua, mutta älä koskaan jätä mua.”

Hakuein toistama fraasi on mielenkiintoinen, erityisesti kun sitä vertaa hänen yöllisiin sanoihinsa. Perussisältö on kyllä sama sekä yöllä että aamulla: olet minulle hyvin tärkeä enkä halua sinun jättävän minua. Tuo mutta-konjunktio muuttaa kuitenkin merkitystä ratkaisevasta. Henkilökohtainen tulkintani Hakuein sanoista on, että Hakuei tajuaa, että Rukin olisi parempi olla ilman häntä. Koska hän rakastaa Rukia, hänen pitäisi toivoa Rukin vuoksi, että tämä jättäisi hänet. Siihen hän ei kuitenkaan kykene. Sen sijaan hän toivoo itsekkäästi, että vaikka Ruki ansaitsisi parempaa, tämä jäisi kuitenkin yhä hänen luokseen. Hakuei tiedostaa itsekin toiveensa itsekkyyden ja kokee asiasta huonoa omaatuntoa, mikä johtaa hänet hokemaan kyseisiä sanoja kerran toisensa jälkeen.

Vaikka Hakuein aamuinen niiskutus tuntuu käyvän Rukin hermoille, minun silmissäni aamuinen Hakuei on parempi kuin yöllinen. Yöllä Hakuei on puhtaasti itsekeskeinen. Hän toistelee kuluneita hellittelysanoja, vakuuttelee tunteidensa suuruutta ja vaatii Rukia lupaamaan, ettei tämä jätä häntä. Lisäksi hän tahtoo harrastaa seksiä, vaikka taatusti huomaa, ettei Rukia haluta, mikä on inhottavaa. Aamulla Hakuei kykenee sentään kokemaan huonoa omaatuntoa siitä, miten itsekkäästi toimii, vaikka hänen toimintansa ei oleellisesti muutukaan. En tiedä, tiedostaako Ruki tätä eroa yöllisen ja aamullisen Hakuein välillä, mutta minun silmissäni se on merkittävä. Totta kai aamuinen Hakuei on itsesäälissään rypiessään säälittävä ja varmasti pitkän päälle rasittavakin, mutta ainakin hän vaikuttaa jossain määrin katuvan käytöstään, mikä on sentään pieni askel oikeaan suuntaan.

Rukin tunteet Hakueita kohtaan vaikuttavat osin ristiriitaisilta. Toisaalta hän on huolissaan ja tahtoisi auttaa. Kun apu ei kelpaa, hän tulee surulliseksi ja kenties myös pettyneeksi. Toisaalta Ruki on myös kyllästynyt, jopa tympääntynyt Hakueihin ja tämän tapaan toimia. Minulle jäi sellainen vaikutelma, että Ruki tekisi kovasti mieli kertoa Hakueille, kuinka säälittävä tämä oikein on, ja käskeä Hakueita kehittämään vihdoin ja viimein selkäranka itselleen. Tässä ficissä Ruki ei kylläkään tee niin, mutta henkilökohtaisesti uskon, että niin tapahtuu vielä jossain vaiheessa, jos tilanne jatkuu vielä samanlaisena. Ei kukaan jaksa loputtomiin katsella, kun toinen rypee ongelmissa yrittämättä itse tehdä mitään asioiden parantamiseksi ja ottamatta tarjottua apua vastaan. Ruki on epäilemättä hyvin turhautunut tilanteeseen. Hiljalleen hänen välittämisen ja rakkauden tunteensa tuntuvat alkaneen muuttua halveksunnaksi ja välinpitämättömyydeksi. Hakuei on saanut sitä, mitä on tilannut.

Haluaisin uskoa, että Hakuei ja Ruki saavat vielä suhteensa kuntoon. En kuitenkaan suoraan sanottuna pidä tällaista vaihtoehtoa todennäköisenä. Tekstistä käy selvästi ilmi, että asiat ovat olleet huonosti jo pidemmän aikaa, joten äkillinen käänne parempaan on epätodennäköinen. Lisäksi luulen, että Rukin tunteet Hakueita kohtaan ovat jo muuttuneet peruuttamattomasti. Hakuein tunteista en ole varma mutta pidän mahdollisena, että hänen halunsa pitää Ruki luonaan ei kumpua rakkaudesta vaan on jonkinasteinen pakkomielle. Minun korvissani sanat "en voi elää ilman sua" kuulostavat useimmiten jokseenkin liioitelluilta. Toki rakastettu on tärkeä eikä hänestä irrottautuminen ole helppoa, mutta ei kenenkään elämän kuitenkaan mielestäni pitäisi olla toisesta ihmisestä kiinni.

Tämä kommentti on tainnut tähän mennessä olla lähinnä Rukin ja Hakuein suhteen analysointia, joten voisin ehkä nyt yrittää sanoa jotakin muutakin. Ensinnäkin pidän tälle ficille valitsemastasi nimestä. En luonnollisesti tiedä, mikä oli se toinen vaihtoehto, jota harkitsit, mutta minun mielestäni tämä nykyinen nimi on erinomainen. "Monena yönä ennenkin" on melkeinpä runollinen mutta liittyy myös kiinteästi sisältöön, jossa nuo samat kolme sanaa toistuvat useammankin kerran. Tuo toisteisuus pitää tämän ficin mukavan eheänä. Toisekseen huomasin yllätyksekseni, että repliikeissä käyttämäsi puhekieli sopii tähän ficciin todella hyvin. Yleensä puhekielen käyttäminen edes repliikeissä ei miellytä minua, mutta tällä kertaa koin sen vahvistavan aitouden tuntua. Lisäksi varsinkin Hakuein repliikeissä puhekielisyys lisää mielestäni hänen sanojensa säälittävyyttä, mikä johtuu ehkä siitä, että minulle tulee mielleyhtymä teinipoikaan, joka anelee tyttöystäväänsä antamaan jälleen kerran anteeksi.

Jos en sanonut tätä vielä tarpeeksi selväksi, niin kerron nyt ihan suoraan, että pidän kovasti tästä ficistä. ^^ On hienoa, että jätit paljon avoimeksi, koska siten jäi tilaa tehdä omia pohdintoja, jotka ovat yksi ihmissuhdeficcien lukemisen parhaista puolista. Käytät myös mielestäni juuri sopivasti kaunokirjallisia tehokeinoja. En esimerkiksi jäänyt kaipaamaan enempää metaforia, sillä niiden runsas käyttö olisi luultavasti latistanut tunnelman. Sulut ja kursivointikin toimivat, koska kumpaakaan ei ole käytetty liikaa. Joskus vähemmän on enemmän.

Kiitokset runsaasti ajatuksia herättäneestä oneshotista! ^^
Jossain ollessaan on jostain poissa.

2 tykkää.
Avalyn
Vuoden trouble

ViestiKirjoittaja akumu » Ma Maalis 21, 2011 5:43 pm

Avalyn, hyvää päivää !

Oon tosi hämilläni, että tämä löytyi Kommentointikampanjasta, mutta mikäs sen parempaa kuin yllättyä ihan toden teolla! Kommenttisi nimittäin piristi mun mieltäni paljon ja oli oikeasti hienoa huomata, että tämä teksti pisti ajatuksia liikkeelle ^^ Ajattelin itse asiassa monet asiat samalla tavalla kuin sä, mutta tosiaan - jokainen pohdiskelkoon asioita oman päänsä sisällä, koska tekstin tarkoituksena on saada lukija miettimään ja pohtimaan asioita. Oon kyllästynyt kirjoittamaan sellaisia tekstejä, joissa kaikki tulee vähän niin kuin suoraan lukijalle ilmi, eikä saada itse ajatella ollenkaan, tällaista niin sanottua kritiikkiä olen itse ainakin saanut ! Pohdiskelusi kuitenkin yllättivät mut, samoin kuin noi kehut, jotka soit mulle - tai itse asiassa tälle tekstille. On silti kivaa tietää, että jokin teksti miellyttää, saa enemmän inspiraatiota kirjoittamiselle ( inhoon tätä writer's blockia niin tuollaiset kommentit just piristää ja antaa enemmän motivaatiota ) !

Toisin sanoen Ruki ei kuulosta lohduttavalta ja välittävältä, vaikka uskoisin hänen kyllä aikovan pitää lupauksensa.

Mun ei ollut aluksi tarkoitus luoda Rukista sellaista persoonaa, joka olisi kyllästynyt rakastamansa ihmisen käytökseen. Mietin kuitenkin erilaisia, vähän ei-kliseisempiä vaihtoehtoja ja kemian tunnilla mun mieleeni iskoutui ajatus siitä, ettei tuon kaltaisessa suhteessa ole välttämättä kauhean todennäköistä olla onnellinen ja koko ajan aidosti huolissaan toisesta, jos tuollaista käytöstä on tapahtunut jo jonkun aikaa. Mietin että voisin vaivautua kirjoittamaan tälle jonkun jatko-oneshotin, mutta en tiedä saanko enää ideaa takaisin. On muutenkin hankalaa kirjoittaa niin sanottuja onnettomia ficcejä ja etenkin loppuja, ja sille jatko-oneshotille tuskin tulisi onnellista loppua.

Sen sijaan hän toivoo itsekkäästi, että vaikka Ruki ansaitsisi parempaa, tämä jäisi kuitenkin yhä hänen luokseen.

Tää oli tosi mielenkiintonen ajatus ! Mutta, voisinkin näin sanoa, että mitkään lukijoiden pohdinnat / ajatukset tästä oneshotista eivät missään nimessä ole vääriä. Jos olisi, olisin tehnyt tästä paljon selvemmän enkä olisi jättänyt näin paljon aukkokohtia, jotta te saisitte päättää, mitä tapahtuisi ;) Tuo sun ajatuksesi kuulosti kuitenkin mielenkiintoiselta ja oikein hyvältä vaihtoehdolta !

Vaikka Hakuein aamuinen niiskutus tuntuu käyvän Rukin hermoille, minun silmissäni aamuinen Hakuei on parempi kuin yöllinen. Yöllä Hakuei on puhtaasti itsekeskeinen.

Nyt meidän ajatuksenjuoksu osuu aivan loistavasti kohdilleen ! Nimittäin mä ajattelin itse ihan samalla tavalla kuin sinäkin. Tarkoituksellisesti en tehnyt Hakueista tuollaista ilkeää juuri yöksi ja sitten aamulla hänen niiskutuksensa takia Hakuei vaikuttaisi säälittävältä ja saisi säälipisteitä siitä. Kun olin kirjoittanut, näin aivan selkeästi mielikuvan, kun Hakuei nojaa vasten Rukin polvia ja kertoo aidon murtuneella äänellään rakastavansa Rukia. Ehkä kaikki eivät ajattele samalla tavalla kuin me, mutta olisi hienoa kuulla myös muiden mielipiteitä ja pohdintoja !

Mua ei haitannut hei ollenkaan, että sä analysoit paljon Rukin ja Hakuein suhdetta, pikemminkin päinvastoin ! Mä oon aina tykännyt lukea lukijoiden ajatuksia mun teksteistäni ja nyt mä oikeasti tulin iloiseksi, kun huomasin, miten paljon ajatuksia tämä on voinut ainakin yhdessä lukijassa herättää. Tää on kuitenkin sen verran lyhyt teksti, että on jo oikeastaan hämmentävää, miten paljon sä oot pohtinut kaikenlaisia vaihtoehtoja, Rukin tunteita, Hakuein käyttäytymistä, ihan kaikkea. Mun tekstejäni saa ja kannattaakin analysoida, ainakin mulle ! Pidän siitä, miten mulle kerrotaan ajatuksista ficcejäni kohtaan, koska saan itse enemmän motivaatiota ja alan itsekin ajatella kaikenlaisia ideoita ja vaihtoehtoja tuleviin ja suunnittelemiin ficceihin !

Hakuein tunteista en ole varma mutta pidän mahdollisena, että hänen halunsa pitää Ruki luonaan ei kumpua rakkaudesta vaan on jonkinasteinen pakkomielle.

Saattaahan se olla niinkin, että öisin Ruki tuntuu olevan Hakueille jonkinasteinen pakkomielle, mutta päivisin hän on oikeasti rakastunut Rukiin. Vaihtoehtoja on monia, joita en itsekään ole vielä löytänyt ;) Hyvänä mahdollisuutena pidän myös sitä, että asia on noin niin kuin sä mainitsitkin kommentissasi !

"Monena yönä ennenkin" on melkeinpä runollinen mutta liittyy myös kiinteästi sisältöön, jossa nuo samat kolme sanaa toistuvat useammankin kerran.

Pakko myöntää, että luulin saavani noottia nimestä, että se olisi jollain tavalla vaikeasti muotoiltu tai jotain, mutta hienoa, että sua ainakin miellytti ! Jos olisin laittanut sen nimen, jota ensin ajattelin, tämä ei välttämättä olisi nimensä perusteella herättänyt ollenkaan mielenkiintoa. Itselleni kaikista vaikeinta on miettiä ficeille nimiä ja usein jonkun nimen keksimisen jälkeen tuleekin sellainen olo, että keksisin paremman. Tämän nimen kehiteltyäni tajusin, että - mun mielestäni ainakin - tämä "Monena yönä ennenkin" on tälle oneshotille loistava. Mutta hienoa, että sä kuitenkin pidit ! ^^

Yleensä puhekielen käyttäminen edes repliikeissä ei miellytä minua, mutta tällä kertaa koin sen vahvistavan aitouden tuntua.

Hei, ihan mahtavaa kuulla ! ^^ Nyt oon itse ropettanut sellaisilla hahmoilla, jotka puhuvat puhekieltä niin mulle on ollut helpompaa tunkea puhekieltä henkilöille, kun he sanovat jotakin. Mä en olisi itse tykännyt ollenkaan, jos olisin noi puhutut lauseetkin laittanut kirjakielellä, koska puhekieli iskee muhun tällä hetkellä ihan sikahyvin. Onneksi se iski myös suhun, koska mulle on tärkeää tietää, mitä mieltä lukija on ficissä käytetystä kielestä ja niin edelleen.

Kiitos todella, todella paljon kommentistasi, se piristi mun päivääni ! ^^

1 tykkää.
akumu
Pääesiintyjä

Paluu K-7 - K-13